Coaching voor bedrijven

Coachingsnoden kunnen divers zijn:

  • Selectiekantoren doen hun werk om de beste kandidaat te selecteren via diverse oefeningen (assessments, interviews, vragenlijsten,enzoverder).  De zekerheid de goede kandidaat te kiezen is dan ook groot.  Eenmaal kandidaten hun werk doen bestaat de nood de interne opvolging te doen van de kandidaat naar ontwikkeling toe.  Hierbij vanuit het selectiekantoor is er wellicht onvoldoende tijd of zijn er andere prioriteiten.  De nood om mensen in gerichte competenties te ondersteunen is hierbij hoog wil men dat het bedrijf de persoon in dienst wil houden.
  • Een overname.  Een herstructurering na een overname brengt heel wat vragen mee naar kandidaten en medewerkers toe.  Hierdoor ontstaan er twijfels of onzekerheden die wellicht niet nodig zijn.  Deze grijze zone kan via een coachingstraject plaats maken voor een beter zicht naar de toekomst toe.  
  • Hoge prestaties zijn vandaag niet meer weg te denken.  Hierdoor kan stress ontstaan of andere noden die niet altijd in een interne opleiding gecommuniceerd kunnen worden.
  • Na een training zijn bepaalde vaardigheden onvoldoende ingewerkt in het gedrag van de medewerker.  De redenen kunnen verschillend zijn zoals: onvoldoende oefening, angst om fouten te maken, geen inzicht in het hoe, spanning omdat collega’s geen tijd hebben om in te springen, onvoldoende geduld, bepaalde zaken die gewoon vergeten zijn of interne conflicten.